Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunțat joi seara rezilierea contractului pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Nădlac-Arad, semnat cu asocierea SC Romstrade SRL – Monteadriano Engenharia e Construcao SA – SC Donrep Construct SRL.
„Menționăm că în data de 08.11.2012, CNADNR-SA a transmis înștiințarea de reziliere a contractului în conformitate cu prevederile sub-clauzei 15.2 din condițiile speciale ale Contractului. Decizia de transmitere a înștiințării de reziliere a fost luată ca urmare a neîndeplinirii obligațiilor contractuale de către antreprenor – în principal în ceea ce privește progresul înregistrat în derularea lucrărilor – dar și referitor la alte deficiențe constatate”, au precizat reprezentanții CNADNR.
Opțiunea beneficiarului de a rezilia contractul nu prejudiciază niciun alt drept al CNADNR SA prevăzut în contract, se mai arată într-un comunicat al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România.
Mircea Pop, directorul general al CNADNR, a precizat recent pentru Mediafax că motivul principal al rezilierii contractului este reprezentat de întârzierile în execuție, proiectul fiind în prezent la stadiul de 20%, față de 70%, cât ar fi fost indicat.
Pop a adăugat că există și alte motive pentru rezilierea contractului. „Este un complex de împrejurări, mai amplu”, a precizat șeful CNADNR.
Anterior, premierul Ponta afirmase că proiectul de construcție a autostrăzii Arad-Nădlac, finanțat și de către Uniunea Europeană, a fost licitat în condiții considerate de Comisia Europeană ca fiind greșite, astfel este posibilă rezilierea contractului și organizarea unei noi licitații.
Mediafax a anunțat încă din luna iulie că oficialii Comisiei Europene pregătesc o scrisoare de întrerupere a uneia din plățile solicitate de către CNADNR pentru un contract de construcție a autostrăzii Arad-Nădlac în contextul în care au fost identificate „iregularități și suspiciuni de fraudă”
Construcția autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de apropae 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea revine companiei germane Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
Finanțarea este asigurată din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.
Lucrările au început în toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrăzii Nădlac-Arad fiind anul 2013.